Hoe voorkom ik een klacht?

In deze cursus vertaalt de klachtenfunctionaris ervaringen uit de dagelijkse bemiddelingsprakijk naar tips voor in uw beroepsuitoefening. Tips om de kans op klachten te verkrijgen verkleinen en, omdat een klacht niet uit te sluiten is,  tips voor wanneer er een klacht tegen u wordt ingediend.

Iedere tandarts krijgt wel eens te maken met een ontevreden patiënt. Meestal lukt het om er samen uit te komen, maar soms mondt een meningsverschil uit in een klacht. De KNMT Klachtenservice ondersteunt u en de patiënt om een oplossing te vinden voor de klacht. Wat daar bij komt kijken en  wat u daarvan kunt leren voor in uw eigen beroepsuitoefening staat centraal in workshop.
Het doel is een interactieve bijeenkomst waar ervaringen en vragen worden gedeeld. De workshop is geschikt voor zowel praktijkhouders, praktijkmanagers als zzp'ers.

Kosten en data

  • KNMT-leden           € 50,-
  • Niet KNMT-leden   € 145,-

Meer informatie: Neem contact op via academy@knmt.nl of 030 - 60 76 370

Deze workshop is ook door IQualgroepen aan te vragen (onder voorbehoud van beschikbaarheid cursusleider).

Do 27 september 19.00 - 21.30 uur Joke Luitwieler Amsterdam Verplaatst naar 29 oktober te Utrecht
Ma 15 oktober 19.00 - 21.30 uur  Stan Banus Apeldoorn Verplaatst naar 29 oktober te Utrecht
Ma 29 oktober 19.00 - 21.30 uur Joke Luitwieler Utrecht Meld u aan
Do 15 november 19.00 - 21.30 uur  Stan Banus Stein (L) Meld u aan


Cursusleiders

Sinds januari 2017 is Stan Banus als klachtenfunctionaris werkzaam bij de KNMT. In die functie ondersteunt hij patiënten en tandartsen/ tandarts-specialisten bij het komen tot een oplossing voor een klacht. Van oorsprong bedrijfskundige. Later aangevuld met een mediationopleiding. De laatste jaren heeft hij zich verdiept in conflicten in de zorg. Eerst in de psychiatrie, nu binnen de tandheelkunde. 



Joke Luitwieler is van oorsprong Japanoloog, maar heeft in 2005 de overstap gemaakt naar klachtenmanagement in de zorg. Zij heeft voor klachtencommissies en als klachtenfunctionaris in verschillende ziekenhuizen gewerkt. Sinds januari 2017 is Joke werkzaam als klachtenfunctionaris bij de KNMT en ondersteunt zij patiënten en tandartsen/tandarts/specialisten bij het komen tot een oplossing voor een klacht.

Tips

 

Deze inhoud is geblokkeerd door uw cookie voorkeuren.