U ziet het goed, wij hebben onze Academy website vernieuwd! Aanmelden voor een cursus gaat daarom nu nog makkelijker:

  • U gaat zelf? Log in en uw gegevens staan al ingevuld. 
  • Gaat uw medewerker in uw plaats? Log uit en meld de medewerker aan.
  • Het meenemen van een extra medewerker kunt u ook aangeven tijdens de aanmeldprocedure. 
  • U betaalt direct met IDEAL.
  • De factuur van de cursus vindt u terug in MijnKNMT.

Wij horen graag wat u er van vindt.

Inhoud cursus

Heeft u ook wel eens het gevoel dat leidinggeven aan een team u niet altijd makkelijk afgaat? Of dat u merkt dat er onderlinge strubbelingen zijn, maar dat u niet weet hoe u dit kunt oplossen? Leer hoe u situaties in de praktijk kunt benaderen én ombuigen, zodat u zich kunt blijven focussen op uw doelen. Zo werkt u plezierig samen en haalt u het beste naar boven in het team wat de praktijk ten goede komt.

Deze interactieve training heeft zowel een theoretische als een praktische invulling. Ook is er voldoende gelegenheid om vragen, knelpunten uit de dagelijkse praktijk voor te leggen. Dit kunt u doen door voorafgaand aan de training een praktijkcasus in te dienen die tijdens de training geanonimiseerd behandeld wordt. Zo ontdekt u tijdens deze avond hoe u, met behoud van eigen authenticiteit, in staat bent om met meer plezier uw functie en rol efficiënter in kunt  zetten waardoor uw praktijk nog beter zal functioneren.

Na deze training:

  • Bent u in staat om feedback te geven en te ontvangen
  • Heeft u inzicht op de factoren die leiden tot geïnspireerd samenwerken in het team en bent u in staat hier verandering in te brengen.
  • Kunt u omgaan met weerstand
  • Weet u wat u kunt doen bij roddel en kliekvorming
  • Kunt u overweg met conflicten
  • Weet u hoe u een gesprek met een medewerker kunt voorbereiden
  • Kunt u een zinvol en constructief gesprek voeren met een medewerker
  • Kunt u aan de slag met antwoorden op concrete vragen uit uw eigen praktijksituatie

De werkwijze in de training is afwisselend, interactief, informatief en opbouwend. De training geeft nieuwe inzichten en speelt in op praktijksituaties. Ook is er, afhankelijk van het aantal deelnemers, in meer of in mindere mate, ruimte om in te gaan op individuele casuïstiek, zodat u na de training direct aan de slag kunt met inzichten voor uw eigen praktijk.

Voor wie?

De training is bedoeld voor (leidinggevende) tandartsen en praktijkmanagers in een tandartsenpraktijk. U kunt ook samen komen, dan kunt u direct tijdens de trainingen afspraken maken over uw rolverdeling en wie waar de volgende dag mee aan de slag gaat. Afhankelijk van de groepsgrootte (15-20 deelnemers) is er in meer of in mindere mate ruimte voor interactie en het uitwerken van ingebrachte praktijkvoorbeelden.

Bijzonderheden

Aan deze cursus zijn 3 KRT-punten toegekend. 

Inschrijven

Tilburg
26-03-2020
19:00 - 22:00 uur
€ 145,00 / € 195,00
BCN Zwolle
28-10-2020
19:00 - 22:00 uur
€ 145,00 / € 195,00

Vanaf 18.15 uur is het ontvangst en serveren wij, voor diegene die zich heeft aangemeld, een broodjesbuffet. 

Cursusleider

Charlotte van den Wall Bake is coach/trainer en heeft ook enkele boeken op haar naam staan o.a. 'Communicatie in de tandartspraktijk'. Al tientallen jaren begeleidt zij mens en teams bij persoonlijke en professionele ontwikkeling. Zij heeft een achtergrond als HR-adviseur en manager. Haar aanpak is...

lees meer ⌄

Beoordeling

8,0
"Charlotte is een inspirerende spreker die de toehoorders actief betrekt in het verhaal. "

Contact

Orteliuslaan 750, 2e etage
3528 BB Utrecht

academy@knmt.nl
030 - 60 76 370