Onze klachtenregeling: de KNMT Klachtenservice

Iedere tandarts krijgt wel eens te maken met een ontevreden patiënt. Meestal lukt het om er snel samen uit te komen maar soms mondt een meningsverschil uit in een geschil of klacht. De KNMT Klachtenservice is er dan om u bij te staan. Hiermee heeft u een klachtenregeling en een geschillenregeling in één. 

Met de KNMT Klachtenservice heeft u namelijk de beschikking over een klachtenfunctionaris en bent u aangesloten bij een geschilleninstantie. Daarnaast bent u verzekerd van een goede en snelle afhandeling van een geschil of klacht. Niet alleen begeleiden we u gedurende het proces, u kunt ook gebruikmaken van een ‘buddy’ die uw van collegiaal advies kan voorzien.

Voor alle leden

De KNMT Klachtenservice is er zowel voor praktijkhouders als zzp’ers. Praktijkhouders hebben de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de patiënt altijd ergens met z’n klacht terecht kan. En zijn zij ervoor verantwoordelijk dat medewerkers in loondienst een klachtenregeling hebben. Zzp’ers hebben een eigen klachtenregeling nodig.

Hoe werkt de KNMT Klachtenservice?

Aanmelden

De KNMT Klachtenservice is exclusief voor leden. 

Nog geen lid van de KNMT? Word lid en maak gebruik van de KNMT Klachtenservice

Kosten: vast bedrag en per behandelstoel

Aansluiten bij de KNMT Klachtenservice kost € 95,- per jaar. Voor praktijkhouders komt daar € 40,- bij per behandelstoel per jaar, waarbij de eerste stoel gratis is.

Geef het aantal stoelen in uw praktijk door

Vragen

Neem contact op met KNMT Ledenservice.