Consumentenbond doet opnieuw onderzoek naar mondzorg

07 juli 2016
Patiënt in de stoel

De Consumentenbond herhaalt het onderzoek dat ze vorig jaar deed naar de voorlichting over behandelingen en prijzen van tandheelkunde. De consumentenwaakhond wil nagaan of tandartsen en orthodontisten in de ogen van hun patiënten hun voorlichting hebben verbeterd.

De bond roept consumenten op hun ervaringen te delen door middel van een vragenlijst. Er wordt onder andere gevraagd naar beugel- en wortelkanaalbehandelingen en het plaatsen van een kroon.

Aan het onderzoek in 2015, dat primair op behandelingen door orthodontisten was gericht, deden in 2015 600 mensen mee. De helft van de respondenten gaf toen aan niet voldoende informatie over verschillende behandelmethoden en de kosten te hebben gehad. Een kwart zei geen offerte te hebben gekregen bij behandelingen van boven de 250 euro, iets wat wettelijk verplicht is.

Het onderzoek van de Consumentenbond is te vinden op: www.consumentenbond.nl/mondzorg

De KNMT ondersteunt haar leden in de informatievoorziening aan patiënten via de website Allesoverhetgebit.nl. Daar is veel informatie over behandelingen en de kosten ervan te vinden. De KNMT is ook initiatiefnemer van de TIP-lijn, waar patiënten telefonisch vragen over mondzorg kunnen stellen.

0 reacties op Consumentenbond doet opnieuw onderzoek naar mondzorg