Pas op voor telefoon van 'KPN-partner' Garantie Bellen

30 juni 2017
Telefoon

Van een lid kregen we de melding over oplichting door Garantie Bellen. Belangrijkste tip: antwoord alleen met 'dat zeg ik niet' en 'dat wil ik niet'.

In een variant van acquisitiefraude belt een bedrijf ondernemers, dus ook tandartsen, met de vraag of u wilt overstappen naar hun diensten. Ook als u aangeeft dit niet te willen, kunt u er toch aan vast komen te zitten als u ergens in het gesprek 'ja' hebt gezegd.

Ze doen zich voor als KPN of partner van KPN en houden een verhaal dat ze de facturering voor u kunnen overnemen tegen een korting. Vervolgens zit u aan hen vast en komt u er niet of bijna niet meer vanaf.

Belangrijk: antwoord alleen met 'dat zeg ik niet' of 'dat wil ik niet'

Als u op willekeurig welke vraag met 'ja' antwoord, gebruikt men dat als antwoord op de vraag of u wilt overstappen. Dit kan dan ook als 'bewijs' gepresenteerd worden als u aangeeft niet gezegd te hebben dat u wilt overstappen.

1 reactie op Pas op voor telefoon van 'KPN-partner' Garantie Bellen