facebook

Tips: hoe werft u het beste nieuwe mensen voor de praktijk?

Webredactie
2 minuten
Cupcake-hand-unsplash-728x400
Om snel en eenvoudig personeel te werven biedt de KNMT een vacaturebank. Hoe haalt u daar het meeste profijt uit? Lees onze tips.

Kies een goede titel voor uw vacature

Om uw vacature duidelijk te laten zijn en op te laten vallen, gebruikt u het beste een beschrijvende titel. Die bevat de functienaam (niet alleen dat, want daar staan er al veel van op) met nog een toevoeging over bijvoorbeeld aantal uren, locatie of uitstraling/kenmerk van de praktijk. Een vraag kan ook; dan is een open vraag beter dan een ja/nee vraag.

Voeg foto's van het team en de praktijk toe

Toekomstige werknemers willen graag zien wie hun nieuwe collega's zouden kunnen worden en hoe de werkplek eruit ziet. Daarom kunt u een of meer foto's toevoegen bij de vacature. Deze staan onderaan de vacature en er is doorheen te bladeren of swipen.

Beschrijf de werksfeer in de praktijk

Om kandidaten een goed beeld te laten krijgen, is het raadzaam om, naast een goede omschrijving van de werkplek en patiëntengroep, ook wat te schrijven over de sfeer in de praktijk. Niet alleen tijdens het werk zelf, maar ook bij algemene overleggen en bijvoorbeeld de lunch. En is er misschien een (terugkerend) bedrijfsuitje? Dat soort activiteiten geeft potentiële werknemers ook een beter beeld.

Verwijder vervulde of oude vacatures of zet offline

Voor een beter overzicht actuele vacatures, zijn recent vacatures van een ouder dan een half jaar offline gezet. Mocht uw vacature daarbij zitten, maar is deze nog actueel, dan kunt u de vacature via Mijn KNMT en Mijn vacatures weer activeren. De vacature komt dan weer online (maar met de oude datum, dus niet opnieuw bovenaan).
De KNMT gaat zorgen dat vacatures na 3 maanden met een notificatie offline gaan, zodat de vacatures op de site actueel blijven. Om beter te kunnen zoeken op de telefoon zijn nu ook voor de mobiele weergave de filters beschikbaar gemaakt.