KNMT-Ledenservice: de vraagbaak voor tandartsen

De KNMT-Ledenservice is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 030 607 63 80.

Daarnaast kunt u uw vraag per e-mail stellen via LS@knmt.nl.

Voor al uw vragen

Als KNMT-lid kunt u gebruik maken van de enorme hoeveelheid beroepsrelevante kennis bij de KNMT. Die kennis komt samen bij de KNMT-Ledenservice. U krijgt antwoord op al uw vragen over de beroepsuitoefening, de praktijkvoering, tarifering, verzekeringen, administratieve zaken, de wet BIG en andere wet- en regelgeving. Ook vragen over omgaan met conflictsituaties of klachten kunt u hier kwijt. Daarnaast kunt u bij de KNMT-Ledenservice terecht met vragen over de producten en diensten van de KNMT of over het KNMT-lidmaatschap.

Advies voor de starter

Een goede voorbereiding is bij het starten erg belangrijk. Gaat u in loondienst werken? Dan heeft u allerlei rechten en plichten. Gaat u zelfstandig aan de slag? Zorg er dan voor dat u zich goed verzekert. Het kan tijdrovend zijn om alle vragen die u tegenkomt zelf beantwoord te krijgen. Totaaladvies is dan erg welkom. De KNMT-Ledenservice helpt u voor een probleemloze start met het gratis Startersgesprek. U krijgt hierbij antwoord op de volgende vragen:

  • Ik ben net afgestudeerd, welke mogelijkheden heb ik om als tandarts aan de slag te gaan?
  • Hoe vind ik een werkplek die bij mij past?
  • Ik ga in loondienst werken, is het dan ook nodig om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten?
  • Welke vormen van honorering zijn er? Welke afspraken maak ik hierover met mijn opdrachtgever?

Advies voor de tandarts-medewerker

U gaat werken of werkt al in de praktijk van een collega. Zorg er dan voor dat u alles goed regelt en vastlegt. Ook daarbij kunt u rekenen op het advies van KNMT-Ledenservice:

  • Hulp bij de gewijzigde VAR.
  • Hulp bij het maken van goede afspraken met de opdrachtgever.
  • Hulp bij het aangaan van een maatschap of het overnemen van een praktijk.

Advies voor de praktijkhouder

De KNMT weet wat de praktijkhouder als ondernemer, werkgever en zorgverlener tegenkomt. We helpen u om uw praktijk op orde te houden en waar mogelijk te verbeteren. De KNMT-Ledenservice biedt u onder meer:

  • Hulp bij het vinden van een geschikte praktijk: wij kunnen actief voor u bemiddelen.
  • Hulp bij het maken van de juiste afspraken met medewerkers.
  • Hulp bij vragen over verlof, verzuim of re-integratie van personeel.
  • Hulp bij de omgang met giftige stoffen en afvalscheiding in de praktijk.
  • Vragen bij een inspectiebezoek.

U kunt uiteraard ook bij ons terecht met al uw vragen over de producten en diensten van de KNMT.