6 tips voor betere telefonische bereikbaarheid tandartspraktijk

25 april 2018

De telefonische bereikbaarheid van 95 procent van de Nederlandse tandartspraktijken geeft weinig tot geen klachten, blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl. 5 procent van de gevallen was slecht telefonisch bereikbaar; het meest in Zeeland en Drenthe. Hoe kun je er nu voor zorgen dat de praktijk goed per telefoon te bereiken is? Deze 6 tips kunnen daarbij helpen.

  1. Laat via de website of een ingesproken boodschap weten wat de beste tijd is om te bellen

  2. Laat weten hoelang de wachttijd is.

  3. Bij lange wachttijden kan een keuzemenu helpen om naar de juiste persoon door te verbinden.

  4. Bied via e-mail of de website de mogelijkheid voor een verzoek om terug te bellen.

  5. Schakel een antwoordservicedienst in.

  6. Test geregeld de telefonische bereikbaarheid van de eigen praktijk.

Lees hier meer over het onderzoek van Telefoonboek.nl.

0 reacties op 6 tips voor betere telefonische bereikbaarheid tandartspraktijk