facebook

Meer klachten opgelost door bemiddeling

Esmee
Herpen
1 minuut
Shutterstock 414162808
Het percentage opgeloste klachten door bemiddeling via de KNMT-klachtenservice is het afgelopen jaar gestegen naar 75 procent. In 2017 en 2018 ging het om 70 procent. In totaal ontving de KNMT-klachtenservice 602 klachten in 2019.

Meeste klachten over tandheelkundige behandelingen

Net als in voorgaande jaren gingen de meeste klachten in 2019 over de tandheelkundige behandeling (38 procent van de klachten), gevolgd door geschil over de rekening (22 procent) en communicatie (17 procent). 

Veel klagers in de leeftijdscategorie 40 tot 59 jaar

Het profiel van de klagers in 2019 lijkt op dat van 2018. Ruim 40 procent van de klachten in 2019 was afkomstig van patiënten in de leeftijdscategorie 40 tot 59 jaar.  Patiënten in de leeftijdsgroep 19 tot 39 jaar waren verantwoordelijk voor 30 procent van de klachten. 

Zuid- en Noord-Holland scoren hoog

De meeste klachten kwamen in 2019 uit Zuid-Holland, zo'n 20-24 procent, Noord-Holland volgde met 17-20 procent. Opvallend is het aantal klachten van vrouwelijke patiënten in Noord-Brabant (19 procent), dit percentage is ten opzichte van 2018 bijna verdubbeld. De minste klachten waren er in Zeeland.  

klachten
KNMT-Klachtenservice

Advertentie

Adhese Universal VivaPen; drievoudige efficiency

Adhese Universal VivaPen; drievoudige efficiency

Ivoclar Vivadent presenteert een nieuwe generatie van de Adhese Universal in stiftvorm met een modern en gebruikersvriendelijk design. Dankzij de nieuwe, efficiënte versie van de VivaPen zijn maximaal driemaal meer applicaties per ml-inhoud mogelijk in vergelijking met conventionele flesapplicaties.

Ontdek de nieuwe Adhese Universal VivaPen